Picture of نویسنده

نویسنده

سارا اسماعیلی

گزارش پنجمین جلسه فرهنگستان نوآوری و بازدید از مجموعه صنعتی لیمون چینی آراد

به گزارش تیم تولید محتوا و رسانه، پنجمین جلسه بوتکمپ فرهنگستان نوآوری در تاریخ ۳۰ مرداد ماه ۱۴۰۳ برگزار گردید. این جلسه تحت عنوان “بازدید از شرکت لیمون چینی آراد” به عنوان فرصتی استثنایی برای آشنایی منتخبین با یک مجموعه صنعتی معتبر، برگزار شد.

شرکت لیمون چینی آراد، از سال ۱۳۹۳ با هدف ایجاد تحول و تاثیرگذاری در کیفیت و تنوع ظروف آشپزخانه چینی به بهره‌برداری رسیده است. این مجموعه با ظرفیت تولید سالیانه ۲۵۰۰ تن و دیدگاه توسعه پایدار، در سال ۱۳۹۷ موفق به راه‌اندازی واحدهای تحقیق و توسعه و طراحی و قالب‌سازی گردید. این مراحل مهم به طراحی و ثبت طرح‌های صنعتی و تولید انواع ظروف آشپزخانه چینی منجر گردید.

در طول بازدید، منتخبین به همراه کارشناسان و مدیران محترم این مجموعه با فرآیند تولید و محصولات اولیه آشنا شدند. گام اولیه، بررسی مواد خامی بود که به مراحل تولید ظروف تبدیل می‌شوند. این قسمت که از سوی مهندسین مورد بررسی قرار گرفت، نیازمند دقت و استفاده از ابزارهای حرفه‌ای است؛ همچنین نکات و درصد استفاده از هر ماده اولیه نیز به دقت مورد توجه قرار گرفت.

از جمله بخش‌های جذاب این بازدید، شکل‌گیری ظروف در دستگاه‌های مجهز بود. این دستگاه‌ها قادرند ظروف را در قالب‌های تعیین‌شده ایجاد کرده و پس از دقایقی، به طرح دلخواه تبدیل کنند. تجربه نزدیک از دیدن خط تولید، لحظاتی نو و متفاوت را برای منتخبین به ارمغان آورد و چالش‌های موجود در مسیر تولید و صادرات محصولات به کشور‌های دیگر، بینش جدیدی درباره سختی‌های این مسیر را به نمایش گذاشت. با این حال، این بازدید نشان داد که با پشتکار و تلاش می‌توان به نتایج مطلوب دست یافت.

شعاری که بر دیوارهای کارخانه لیمون چینی آراد نوشته شده است، “کیفیت با آموزش آغاز، با یادگیری اجرا و با تعهد بقا می‌یابد” بوده که نمایانگر اهداف بلندمدت این مجموعه در ارائه بهترین خدمات و کیفیت به مشتریان است.

این بازدید تجربه‌ای ارزشمند و الهام‌بخش برای تمامی شرکت‌کنندگان بود و آن‌ها را در مسیر رشد و پیشرفت در عرصه تولید و کیفیت‌سازی تشویق کرد.

اهمیت انتخاب ها در زندگی

در بخش دوم این جلسه، با حضور جناب آقای محمد حسین سمندری، دانش‌آموخته دانشگاه تهران در حوزه بیزنس کوچینگ و مهندسی آب در بخش کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد، موضوع “انتخاب” و انتقال تجربیات بررسی گردید.

صحبت‌های آقای سمندری با تأکید بر اهمیت انتخاب آغاز شد. ایشان به ساده‌ترین موارد انتخاب، از جمله بیدار شدن یا نشدن، تا انتخاب رشته دانشگاه و مسیر شغلی، اشاره کردند. این موضوع که در حال حاضر یکی از دغدغه‌های اصلی دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل محسوب می‌شود، فرصتی فراهم آورد تا شرکت‌کنندگان به‌صورت آگاهانه سوالات خود را مطرح کنند و از تجربیات ارزنده جناب مهندس سمندری بهره‌مند شوند.

ایشان به سردرگمی که ممکن است در این مقطع سنی برای نوجوانان ایجاد گردد، اشاره کردند و بیان داشتند: “هیچ فردی از ابتدا از مسیری که انتخاب کرده است، مطلع نخواهد بود و این آگاهی به‌مرور زمان شکل می‌گیرد. نباید از تغییر علایق‌ خود بترسیم، چراکه این تغییرات ما را به شناخت بهتری از خود می‌رساند.”

 

 

رشد برابر با تجربه کردن

در ادامه، آقای سمندری به نکته‌ای مهم اشاره کردند: “تا زمانی که از منطقه امن خود خارج نشویم و به دنبال کسب مهارت‌های جدید نرویم، هرگز رشد نخواهیم کرد.” صحبت‌های ایشان به‌قدری جذاب و تأثیرگذار بود که شرکت‌کنندگان با دقت نکات کلیدی را یادداشت کردند تا بیشترین بهره را از این تجارب ببرند.”

پنجمین جلسه که با رویکرد لمس و تجربه نزدیک از یک کارخانه صنعتی و بیان نکات مهم در مورد انتخاب‌ها برگزار شد، با لبخند و رضایت شرکت‌کنندگان به پایان رسید.
در نهایت، این جلسات به‌عنوان فرصتی بی‌نظیر برای جلب توجه نوجوانان به انتخاب‌های آگاهانه و کسب تجربه‌های عملی می‌باشد.