Picture of نویسنده

نویسنده

سارا اسماعیلی

گزارش ششمین جلسه بوتکمپ فرهنگستان نوآوری نوجوانان با موضوع پنل تجربه با اعضای هیئت مدیره خانه صمت جوانان خراسان رضوی

ششمین جلسه بوتکمپ فرهنگستان نوآوری نوجوانان در صبح اولین روز از شهریور ماه در مرکز آموزش اتاق بازرگانی برگزار شد.

در ابتدای جلسه، طبق برنامه همیشگی، میزبان کادر اجرایی محتوای آفلاین بودیم تا نکات اپیزودهای “این نقطه”، “استعداد یابی” و “یادگیری کریستالی” را بررسی کرده و نتایج آن‌ها را مورد بحث قرار دهیم. این جلسه که به عنوان “پنل تجربه” با حضور اعضای هیئت مدیره خانه صمت جوانان خراسان رضوی برگزار شد، فرصتی استثنائی برای منتخبین به شمار می‌رود.

درد، رنج، لذت

جناب آقای دکتر محسن شریعتی، مدیر عامل شرکت شیفته آرای شرق و رئیس هیئت مدیره خانه صمت جوانان، سخنان خود را آغاز کردند. ایشان ضمن ابراز خوشحالی از حضور در این جلسه، به معرفی خانه صمت جوانان پرداختند. به گفته ایشان، شورای عالی اداری به منظور تقویت و موثرسازی نقش انجمن‌ها و تشکل‌های تخصصی، از سال 1381 فعالیت خود را آغاز کرده است.

جناب آقای شریعتی در ادامه تصریح کردند که کارآفرینان جامعه، افرادی مستعد هستند که می‌توانند آینده کشور را تغییر دهند و با تامین نیازهای جامعه، به پیشرفت کشور کمک کنند.
جناب آقای شریعتی در ادامه سخنان خود به مفهوم عمیق خانواده و ارزش بالای والدین اشاره مردند و گفتند : ” خانواده خوب بزرگترین نعمتی هست که از جانب خداوند متعال به انسان بخشیده  می شود. داشتن والدین به مانند درخت تنومند و ریشه مستحکمی هستند که ما فرزندان به عنوان حاصل آن بوجود می آییم. همواره باید تلاش کنیم تا بتوانیم والدین خود را خشنود و راضی نگه داریم و هیچ گاه دچار طمع و غرور از بدست آوردن جایگاهی مطلوب نشویم چرا که علت اصلی آن وجود پر خیر و برکت خانواده است که با حمایت کردن، همواره راه را برایمان هموار تر می کنند.

در ادامه، جناب آقای مهندس مهدی ملت‌خواه، مدیر عامل شرکت زرین ستاره مسما و عضو هیئت مدیره و خزانه‌دار خانه صمت جوانان، به بیان تجربیات خود در عرصه صنعت و تاثیرگذاری پرداختند و نکات ارزشمندی را برای منتخبین عزیز به اشتراک گذاشتند.

سومین پنل تجربه با سخنرانی جناب آقای بهنام سبزه‌کار، مدیر عامل گروه طرح و توسعه آرمان و عضو هیئت مدیره خانه صمت جوانان پیگیری شد. ایشان در مورد نحوه آغاز بیزنس و نهادینه کردن شرکت خود توضیحات جامعی ارائه کردند که باعث شد سوالات منتخبین را پاسخ دهند و دیدگاه‌های جدیدی به آن‌ها ارائه دهند.

 

اثر گذاری و نفوذ در کسب و کار

در بخش دوم برنامه در خدمت جناب آقای سلمان سفید چیان دانش آموخته دکترای رفتار سازمانی از دانشگاه علامه طباطبایی و مدرسه دانشگاه فردوسی حضور داشتیم تا با موضوع”چگونه در فضای کسب و کار، اثر گذار و صاحب نفوذ باشیم” در جمع ما حضور داشتند.
ابتدای صحبت های ایشان به موضوع رهبری پرداخته شد و در رابطه با اهمیت بسیار بالای این موضوع گفتند : “هر انسانی که بتواند بر دیگری نفوذ داشته باشد و بر آنها تاثیر بگذارد، رهبر محسوب می شود. رهبران می توانند روابط بین انسان ها را قوی تر، و از طریق امتناع می تواند کاری کند تا با یکدیگر بجنگند”.
ایشان با اشاره به اینکه هر فردی برای اینکه بتواند رهبر خوبی باشد باید در ابتدا تاثیر گذار تر از گذشته خود باشد اشاره کردند و گفتند :” هر شخص در هر موقعیت از زندگی نیاز به شجاعتی دارد که به تو و افکار خود نیز شک کند و از دیدگاه دیگر افراد به آن نگاه کند. برای پیدا کردن مسیر درست همواره باید خودمان و اعتقاداتمان رابه چالش بکشیم تا مسیر درست را پیدا کنیم و در آن گام برداریم”.

شجاعت از مهم ترین ویژگی هایی بود که جناب آقای سپید چیان به آن اشاره کردند و گفتند :” در طول مسیر باید شجاعت شک کردن به خودمان را داشته باشیم و تلاش برای تصحیح کردن آن داشته باشیم “.
از نظر ایشان شجاعت قله ای است که طرفی از آن نترس بودن های افراطی و در سوی دیگر آن بزدلی است و باید بتوانیم در مسیر مناسبی قرار بگیریم.

به پیشنهاد منتخبین عزیز، انتهای جلسه به معرفی کتاب های اثر گذار توسط جناب دکتر سپید چیان اتفاق افتاد تا همواره بتوانیم روز به روز به دنبال رشد باشیم و با خواندن کتاب های درست به انسان اثرگذار تری در زندگی و محیط اطراف خود تبدیل بشویم.