Picture of نویسنده

نویسنده

سارا اسماعیلی

بازدید از شرکت دانش بنیان داتین

در تاریخ ۲۱ مرداد ماه سال جاری، دومین جلسه فرهنگستان نوآوری به بازدید از شرکت دانش بنیان داتین اختصاص یافت. این جلسه با حضور منتخبین پنجمین بوتکمپ برگزار شد و فرصتی مناسب برای آشنایی با فعالیت‌ها و دستاوردهای داتین فراهم آورد.

جلسه با بررسی اولین تکلیف منتخبین با عنوان «جایگاه هیجان در انگیزه» از اپیزود ششم پادکست جافکری آغاز شد. در ادامه، خانم تیموری به اهداف بازدید از شرکت‌های دانش بنیان و فعال ICT اشاره کردند و به توضیح تفاوت‌های اصلی اقتصاد دیجیتال و دانش‌بنیان با بخش تولید، صنعت و کارخانه‌جات پرداختند. ایشان افزودند سرمایه انسانی یکی از ارکان اصلی سرمایه در اقتصاد دیجیتال و دانش‌بنیان می‌باشد.

معرفی شرکت دانش بنیان داتین :

شرکت داتین با ارائه راهکارهای نرم‌افزاری در حوزه‌های بانکی، مالی و بیمه‌ای به بانک‌ها و موسسات مالی، فلسفه وجودی خود را «توسعه فراگیری مالی» قرار داده و در تلاش است تا دسترسی آسان، سریع و امن به خدمات مالی را برای تمامی اقشار جامعه فراهم کند. این شرکت که تحت نام «آریان قشم داتین» فعالیت می‌کند، هم‌اکنون با بیش از ۱۸۰۰ کارمند، روزانه میلیون‌ها نفر از خدمات آنها بهره‌مند می‌شوند .

در ادامه، جناب آقای مهندس صفار، مدیر منابع انسانی داتین، به جمع منتخبین پیوستند و ضمن خوشامدگویی، بر تلاش‌های شرکت در حرکت کسب و کارهای سنتی به سوی دیجیتال و آنلاین تأکید کردند. ایشان بیان کردند که در داتین، مفهوم بهره‌وری اهمیت بیشتری دارد و نیازی به رعایت ساعت کار اداری نیست، زیرا تسک بندی و مسئولیت‌پذیری در اولویت قرار دارد و اتلاف زمان موجب راکد شدن مسیر رشد شخصی افراد و در نهایت شرکت می شود.

 

پنل تجربه تیم های متخصص داتین با منتخبین :

در پنل تجربیات، نمایندگانی از تیم‌های پاد اسپیس، کلاسور و کیدزی به بیان چالش‌ها و تجربیات خود پرداختند. خانم ندا خراسانی به عنوان نماینده تیم مسکن، نحوه کارکرد تیم و محصولات جدید را برای منتخبین تشریح کردند. این بخش با سوالات کنجکاوانه منتخبین همراه بود که به چالش‌های فنی و داستان‌های مرتبط با فعالیت کارشناسان داتین پرداختند.

در بخش بعدی پنل، خانم تاکی و خانم دلبری که از نمایندگان تیم کیدزی بودند، به معرفی شهر امن و هوشمند کیدزی پرداختند. آنان بر اهمیت پاسخ به نیازهای کودکان در زمینه‌های سلامت، یادگیری و سرگرمی با نظارت والدین تأکید کردند. یکی از ویژگی‌های خاص کیدزی، نظیر آموزش مدیریت مالی برای کودکان است که در بخش قلک و کیف پول انجام می شود.

سومین بخش پنل به آقای شاکری از تیم کلاسور اختصاص یافت که به عنوان فرانت‌اند دولوپر به شرح خدمات و اهداف تیم پرداختند. هدف کلاسور کاهش دغدغه‌های جویندگان کار و ارائه آموزش‌های استاندارد در قالب بوتکمپ و دوره‌های آموزشی می‌باشد، تا متقاضیان بتوانند مدارک معتبر برای اشتغال دریافت کنند .به همین علت تیم کلاسور در زمینه طراحی مسیر شغلی شکل گرفت. راهبرد و اهداف تیم کلاسور در زمینه آموزشات استاندارد در قالب بوتکمپ و دوره های آموزشی، تدریس توسط اساتید مطرح، ارائه مدارک معتبر و قابل ارائه جهت استخدام است .

آخرین صحبت ها توسط آقای مجید سدارتی از تیم پادسایت بود که به توضیح موارد مختلف پرداختند. ایشان به عنوان تحلیلگر تیم وظیفه بررسی محصول و نحوه فعالیت با ذی النفعان و پیدا کردن نیاز های کاربران را به عهده دارند تا با توجه به نیاز ها به دنبال راهکار هایی برای ادامه مسیر باشن

فرصت بازدید از طبقات داتین :

از مهم ترین تجربیات منتخبین بازدید از فضای کاری شرکت داتین بود که از نزدیک تجربه حضور در این شرکت را پیدا کردند و با ارتباط با افراد متخصص در زمینه های مختلف تلاش کردند تا مسیر شغلی خود را به شفافیت تمام برسانند .

در پایان ، روز دوم از جلسه فرهنگستان به خوبی به پایان رسید و جرقه ایده های جدید در دیدگاه منتخبین به وجود آمد تا با کنجکاوی در مسیر ۲۱ روزانه بوتکمپ با هیجان در کنار ما باشند.